Var sak på sin plats!

Var och handlade idag. Även om jag aldrig lagar mat hemma så ser det bra ut att ha någonting i kylen. Lite dyra grejer så det syns att här finns det resurser. Men jag måste säga att det tar emot att gå in i ICA affären, snoriga skrikiga ungar, hudflagande-kupong-kåta pensionärer, skitiga knegare som inte är vänner av tvål och vatten, barnvagnar och fan och hans moster! Det är ju inte alls samma problem när man handlar sin märkes kallingar på NK. Där får man va ifred, slipper den vanliga jävla människan. Men när man ska handla mat, då kommer man inte undan, där måste det vara jämlikt eller vad det nu kallas. Ska maila ICA-chefen och be honom starta en kedja med högre priser, så vi hårt arbetande människor i kostym en gång för alla slipper beblanda oss med Svensson-packet! Var sak på sin plats som farsan brukade säga när morsan stod vid spisen! Lite som i Sydafrika förut, där visste de hur man ordnade upp ett samhälle, livskvalité=Segration. Nu menar ju inte jag att vi ska dela upp samhället i vita och färgade människor, men kanske i  bättre och sämre människor? Meningsfulla och meningslösa? Ska fundera på det här, fan man har kanske gått och blivit politiker på äldre dar.

Nehe nu ska jag gå och träna lite! Eller träna och träna men sitta i fiket och dricka proteindrink och flukta småbrudar!

Patte

Kommentarer
Postat av: hm..

vem är du?

2008-02-13 @ 07:31:30
Postat av: Patte

Jaa du, är du inte läskunnig eller är du bara dum?

2008-02-14 @ 10:41:00
Postat av: www.anamariateresa.blogg.se

I min stad finns det fina mataffärer där snobbarna froterar sig. Där finns delikatesser från hela världen samt frånvaron av det du ovan känner dig stressad av.
Min rika mamma Siv brukar för övrigt handla på NK:s mat avdelning eller på Östermalmshallen.
Men det klarar kanske inte din ekonomi.

2008-02-14 @ 12:25:25
URL: http://www.we-dance.com
Postat av: Patte

Är din mamma Siv singel? är du singel? Vad min ekonomi klarar, kan du inte ens förställa dig lilla gumman.

2008-02-14 @ 16:52:07
Postat av: Wannabe

Hur blir man som du Patte, du är min stora idol. Kung på brudar!
//Pelle, 7år Kristianstad

2008-02-14 @ 22:09:41
Postat av: nr 14

Ja du Patte... Det finns fina dyra affärer här i gemlestaden i Gbg. Om du kommer över så kan du få slagga på min nya soffa. Har tillräckligt me frisyrgelé av bästa sort till oss båda

2008-02-15 @ 17:22:08
Postat av: Patte

Har du nån mutta då?

2008-02-18 @ 09:39:44
Postat av: t0tta

Va? Jobbar du??? Är du en knegare?? Say it isn´t so...



Men va fan... Du har väl råd att få sakerna hemkörda... Skaffa en personlig inhandlare för fasiken.. Du tror väl inte Oprah går och handlar sina chokladpraliner själv??? Sånt finns betalfolk till.

2008-10-13 @ 22:09:24
URL: http://t0tta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0