vitslask?

Sitter o lurar på vad man ska kalla "whitetrash" på svenska? När man ser dem där blonderade kärringarna med 30 snoriga ungar hängandes omkring sig med en "pappa" som inte e biologisk far till ngn av barnen`, vill man ju ha ett bra svenskt uttryck att viska efter dem. Har några förslag: Vit-slask? Vitt-pattrask? Vitt-skräp? Men om man inte ska översätta rakt av utan försöka komma med något nytt, ett beprövat kort är ju "social-fall". Men jag känner att jag saknar något nytt och fräscht. Om någon kommer på något får ni höra av er..Nu ska jag ner på stan och spotta efter småfolket!

Ciao!/Patte

Kommentarer
Postat av: fisk

"Slödder" är ju ett alternativ så gott som något.

2008-10-04 @ 19:10:29
Postat av: Slödder

Vem har givit fisken tillstånd till att kommentara här?

2008-10-05 @ 11:30:00
Postat av: patte

Mr Fist har inte här o göra!

2008-10-05 @ 12:14:43
Postat av: mr Fist

Beware of the Superfist! The painful memory of the Fist will haunt your dreams forever..

2008-10-05 @ 18:32:10
Postat av: patte

Passa dig mr Fist, du är satt under övervakning. Ett övertramp till och det kan gå illa.

2008-10-06 @ 19:49:23
Postat av: t0tta

Vet du vad hjärtat..? Du kan kalla mig vad du vill.. Och du är välkommen hem till mig, vilken dag som helst, så kan vi sitta och spotta på varandra =) Fast du får bara spotta på mig, om du kan bevisa att du har högra IQ än mig, så det lär inte bli så mycket spottade.. Men som sagt.. Du är välkomen =)

2008-10-13 @ 21:57:47
URL: http://t0tta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0